Monday, June 16, 2008

ePisOdE#12

15th June
hApPy FaThEr DaYs 2 aLl fAtHeR iN tHe wOrLd
Aku x sempat nak mail kan kad father day utk abah aku. Sibuk giler la, bila balik rumah aku slalu kepenatan dan selalu die serang penyakit "malas" thehe.... Tapi at least sempat wish by sms je. 2 pun adik aku yang ingat kan pasal time tu aku dok leka sambut father day ngan bapak orang thehe... X pe hari ni aku akan mail kan jugak card tu x kira ribut melanda akun ku redah jugak.


Aku admire ngan abah aku, dia ni penyabar sungguh org nyer. Sabar ngan perangai aku adik beradik n perangai psiko mak aku. Giler dulu aku kecik2 slalu x tahan ngan perangai mak aku, slalu kena dera macam kami ni anak tiri dia tapi abah aku sabar n cuba jer membimbing mak aku tu. Teringat masa aku wat hal dulu, kalo bapak orang lain dah gerenti buang anak dah tapi dia tetap trime n sayang kat aku. Memang aku rasa x der penganti la abah aku tu. Dia ni beriman la sungguh, pagi2 bangun solat tahjjud, pas 2 bagun lagi solat subuh kat surau sebelum gi surau dia solat sunat dulu. Tiap2 hari plak tu. Nasib baik surau dekat jer. Anak dia ni jer "devil" sikit thehe... anyway mudah-mudahan ALLAH SWT dah sedia kan rumah di syurga utk abah. Utk abah ayong mintak maaf la x dapat jadi macam yang abah nak dan time kasih atas segala pengorbanan n kesabaran abah ngan perangai ayong.


Anyway memandang kan hari tu hari ahad so every sunday aku kuar ngan fit n faris n juga hari gaji thehe...so kuar la sambut father day. Pagi2 faris dah merajuk ngan aku, kuat merajuk budak ni sehari tak merajuk x sah. Ala...merajuk pasal benda kecik jer, dia nak bukak tingkap kete aku x bagi panas bukak air cond la... tapi x mau pas 2 jerit2 plak kat aku, aku x angin pun aku wat donno jer tapi bapak dia dah mula hembus angin sepoi2 bahasa, sekali dia tumbuk bahu aku, dan...dan..time tu jugak bapak dia sepak dia(x kuat sgt la). Terkejut beruk aku (takut terkene sepak skali sebab budak tu dok atas riba aku). Pas tu budak tu merajuk la senyap jer dok dlm kete. Sampai makan pun x mau. Fit marah sat jer, pujuk balik tapi dia x mau blah jugak.
X lama pun sampai kat BJ complex dia x merajuk dah siap bleh merempit lagi thehe... Aku blanje Fit makan kat White House Kopitiam, baru jer bukak. Terasa nak minum kopi. Ok la not bad. Harga pun ok lan service pun bagus. Tapi lagi murah makan kat real punya kopitiam yang di buat oleh apek tua thehe.....

Budak kuat merajuk, nak kuar pun kena dukung ngan abah nye

Merajuk sampai x nak makan (muka mcm di landa masalah besar jer..)
Lauk punya sedap, rugi ko Faris thehe...
Makcik..makcik Faris nak naik moto
Gaya seorang mat rempit yang berjaya hahaha...



Fuyooo.....terer giler la Faris x jatuh pun



Sesi makan2 lagi (Kuat makan kitaorg ni thehe....)



Bapak makan mee kari



Anak makan mee maggi



Aikk....mak cik minum air jer???
Jgn harap la nasi lemak sebungkus aku bedal hahaha...

Total.....
Abah jom ikut Faris kita terbang wossshhhh.....

HAPPY FATHER DAYS abah, Faris sayang sgt2 kat abah mmmuuuaaahhhh....



p/s: Fit adalah antara abah yang aku kagum. Membesar kan Faris sorang2 je. X pe mak cik sokong dari belakang thehe....




1 comment:

muzalli sam said...

ermmm.....fathers. they keep up with everything. from devil child to fiendish wifes.salute to all fathers around the world.

i feel sad reading this entry for i'm far away from my father. i can still remember praying for him when he was in the hospital for cancer.

my heart skip a beat when i found out form my mom that father vomited blood and that the doctors says that he has no chance of living.

All the riches in the world could not be traded in for a father. i'm glad that my father is well now. i pray for all fathers in the world for their health and well being.

Amen.